پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3827
-
الف
+

مستند راوی زندگی روستایی به جشنواره «کازان» راه یافت

مستند «پاپلی» ساخته مهدی زمانپور کیاسری به جشنواره «کازان» جمهوری تاتارستان راه یافت.

مستند «پاپلی» ساخته مهدی زمانپور کیاسری به جشنواره «کازان» جمهوری تاتارستان راه یافت.

به گزارش آی‌فیلم، مستند «پاپلی» که روایتگر یک زندگی روستایی است، به بخش اصلی سیزدهمین دوره از جشنواره «کازان» راه یافت.

فیلم «پاپلی» راوی یک زندگی روستایی در شمال ایران است که زیبایی‌ها و چالش‌های آن را ترسیم می‌کند. «پاپلی» داستان پدر خانواده‌ای است که ۲۵ سال پیش بر اثر حادثه‌ای از درخت سقوط کرده و قطع نخاع شده است. چالش داستان حول نگهداری خانواده از پدر زحمتکش به تصویر کشیده می‌شود.

مهدی زمانپور کیاسری پیش از این درباره کار خود چنین اظهار کرده بود: « من به عنوان کارگردان این فیلم هر آنچه را دیدم، ثبت کردم برای همین از ابتدای فیلم هم سیر داستانی و فیلم‌برداری خاصی در ذهن نداشتم و از همان لحظه‌ای که با خانواده سوژه این فیلم آشنا شدم از تک‌تک لحظات آنان فیلم‌برداری کردم. سپس سیر داستانی آن را پس از تدوین و دیگر کارهای مورد نیاز بررسی کردم و برای ملموس بودن بیشتر گفتار بازیگران را به فیلم اضافه کردم».

لازم به ذکر است، جشنواره «کازان» از ۵ تا ۱۱ سپتامبر برابر با  ۱۴ تا ۲۰ شهریور در شهر کازان پایتخت جمهوری تاتارستان برگزار می‌شود.

جشنواره «کازان» فیلم های کشورهای عضو گروه چشم انداز استراتژیک روسیه - جهان اسلام را اکران می‌کند که شامل ۲۱ کشور از جمله ایران، الجزیره، افغانستان، بنگلادش، مصر، لبنان، سوریه، تونس و ... می شود.

تمرکز جشنواره روی نمایش فیلم‌هایی است که در آنها ایده‌های صلح طلبانه، انسانیت و  گفتگوهای بینافرهنگی ترویج می شود.

گفتنی است، «پاپِلی» به زبان مازندرانی به معنای پروانه است.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر